Boekenfestijn in de Jaarbeurs

20160915_133730

Wie gaat er nou met 30 graden naar een boekenbeurs? Ik natuurlijk! Want hier moest en zou ik naartoe: Het Boekenfestijn. Voor wie er nog nooit is geweest, is het misschien moeilijk voor te stellen hoe geweldig een enorme hal vol met boeken is. Maar ik kan uit ervaring zeggen: het is fantastisch!

Zelfs als je voor jezelf van tevoren een budget opstelt, kun je prima shoppen op deze beurs. Er liggen meer dan een miljoen boeken (maar ook spellen en hobbyspullen) en alles met grote kortingen. Ik bezocht het Boekenfestijn afgelopen donderdag in de Jaarbeurs in Utrecht. Daar wordt het van 15 tot 18 september gehouden (dus je kunt nog langsgaan!). Hier wat foto’s van mijn gretig bij elkaar gesprokkelde buit.

20160915_133725

Eerst word ik altijd een beetje overweldigd door die enorme hoeveelheid aan boeken. Rijen en rijen tafels vol met boeken over allerlei onderwerpen. Je weet gewoon niet waar je moet beginnen! En dan snap je ook waar die naam vandaan komt: Boekenfestijn.

20160915_141646

Meestal begin ik maar gewoon met lopen en slalom ik zo de hele zaal door. Het is een enorm oppervlak, wel een paar voetbalvelden of zo. Gelukkig was het heerlijk rustig én lekker koel, in tegenstelling tot de verzengende hitte buiten. Fijn!

20160915_141736.jpg

Dit is het fijnste gedeelte: je karretje volgooien! Ik vind het altijd zo grappig om andere mensen met karren vol te zien lopen. Deze trolleys zijn best hoog, maar bij sommigen vallen de stapels er nog bijna uit, zoveel zit erin. Echte boekenwurmen, ik mag ze graag zien. En dat ze dan halverwege ergens in een hoekje gaan zitten om hun buit uit te pluizen.

20160915_163936

 

Ik kocht uiteindelijk vijf boeken: twee voor anderen, drie voor mezelf. Verder wat stickers en de traditionele kerstkaarten. Die haal ik altijd op het Boekenfestijn, ze hebben veel leuke setjes en ze zijn goedkoop. De boeken die ik kocht waren:

  • “Langs het tuinpad van mijn vaderen”. Weer een prachtig boek vol prenten van Rien Poortvliet. Vorig jaar kocht ik er eentje van hem die vooral over de middeleeuwen ging, deze gaat over zijn eigen familiegeschiedenis.
  • “Witch child” van Celia Rees. Van haar heb ik “Pirates!” al gelezen en ik vind haar schrijfstijl, in combinatie met het historische onderwerp ontzettend mooi. Zoals je aan de boekenlegger kunt zien, ben ik er meteen in de trein al in begonnen.
  • “De vrouw met de bijl – en negen andere moordenaressen”. Over dit boek had ik ergens gehoord en het intrigeerde me meteen. Criminele vrouwen uit de geschiedenis, ik heb er blijkbaar iets mee (zie ook mijn blogjes hier en hier). Naar dit boek ben ik erg benieuwd!

Deze boekenwurm is weer helemaal tevreden.

~
http://boekenfestijn.com/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

