DIY: foto-armbandje

20160211_145927

Deze keer heb ik iets geknutseld, maar wel met een historisch tintje. In dit artikel leg ik uit hoe ik mijn eigen armbandje met persoonlijke voorouders heb gemaakt. Daarmee heb je hoe dan ook een uniek sieraad!

Om te beginnen: wat heb je nodig?
– Houten “heiligenarmbandje” of ander plat armbandje
– Genoeg oude (familie)foto’s
– Computer met Word en printer
– Liniaal
– Fotopapier
– Schaar, lijm

20160211_145601

Begin met het armbandje binnenstebuiten te draaien, zodat de heiligen naar binnen kijken en jij aan de slag kunt op de lege, houten vlakjes. Tel hoeveel van die vlakjes er zijn. Bij mij waren het er 10, maar dat kan verschillen. Zoek nu net zoveel foto’s uit en zorg dat je deze digitaal op je computer hebt staan.

Meet met een liniaal de rechthoekjes van de armband op. Noteer de afmetingen. Zorg dat je de foto’s op precies dat formaat uitprint. Misschien weet je daar zelf een handige manier voor, maar ik heb het via Word gedaan. Daar zie je rond je pagina ook linialen staan, die kun je als richtlijn aanhouden. Verklein de foto’s tot de juiste afmetingen. Het is ook een kwestie van uitproberen, dus probeer het eerst op gewoon papier. Als je het zeker weet, ga dan op glanzend fotopapier printen.

20160211_150147

Knip of snij de foto’tjes netjes uit en kijk of je ze in een speciale volgorde wilt hebben op je armband. Smeer nu voorzichtig wat lijm op een houtje en druk de foto erop, waarbij je overtollige lijm meteen wegveegt, en herhaal dat tot je hele armband beplakt is. Laat goed drogen – en klaar is Kees! (Of in mijn geval dan Johannes, Anna, Gerrit, Johanna Willemina…)

~

De houten armbandjes zijn te koop bij sieradenwinkels zoals Claire’s, spirituele winkels en online o.a.: hier, hier of via marktplaats.

Mijn blog heeft sindskort ook een Facebookpagina!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief, Geschiedenis en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op DIY: foto-armbandje

  1. photograsher zegt:

    mooiiii!

Geef een reactie

