Boekenfestijn Utrecht

20150918_143315

Vorige week besteedde ik mijn vrijdagmiddag wel op een heel aangename manier: ik ging namelijk naar het Boekenfestijn! Deze beurs wordt door het jaar heen op verschillende locaties gehouden, en als hij in de Jaarbeurs Utrecht is neem ik meestal wel een kijkje.

Het was lekker rustig dus iedereen kon op zijn gemakje de lange tafels afstruinen. Gelukkig is alles wel gesorteerd, want het is een enorme hal en anders weet je gewoon niet waar je moet beginnen. Mijn favoriete tafels waren natuurlijk die van Kunst, Geschiedenis en de Romans.

Zo. Veel. Boeken!

Zo. Veel. Boeken!

Veel boeken gaan voor bodemprijzen en juist daarom vind ik het er zo leuk, al zitten er ook boeken bij voor hogere bedragen. Dan vind je 12 euro ineens weer te duur. Al rondsnuffelend vergat ik al gauw de tijd en ineens was het drie uur later! Toen had ik mijn mandje al aardig volgeladen en stond ik even later tevreden weer buiten.

20150918_164712

Mijn buit: 5 boeken,  een setje kerstkaarten (je kunt er niet vroeg genoeg mee zijn!) en een leeslampje dat je op je boek kunt klemmen (die werkt niet echt). Alles bij elkaar net iets meer dan 20 euro. Kijk, daar word ik blij van.

20150921_105210

First: drie romans. ‘Echo van de tijd’ van Pamela Hartshorne had ik al een keertje bij de bibliotheek geleend en ik was er erg enthousiast over (zie ook deze recensie). ‘De koningin van de verleiding’ was maar €2,- en omdat hij toch al op mijn To-Read lijst staat, nam ik hem mee. ‘Zomerwoud’ kwam van de tafel van de jeugd/Young Adult en speelt zich af in de prehistorie. De kaft sprak me meteen al aan, en ik ben benieuwd naar het verhaal.

20150921_105254

Monsters

Het felgroene boek ‘Monsters. Een bizar bestiarium’ leek me eigenlijk iets voor kinderen, en omdat hij maar 99 cent was verwachtte ik er ook niet veel van. Die mening moest ik bijstellen toen ik het opensloeg; achter de kaft zat een behoorlijk goed (kunst)historisch boek verborgen! Dat was dus een leuke verrassing.

'Tresoor'

‘Tresoor’

‘Tresoor’ van Rien Poortvliet kende ik helemaal niet, maar toen ik dit laatste exemplaar in handen kreeg kon ik hem niet meer loslaten. Natuurlijk kende ik Poortvliet al van zijn tekeningen van honden en van kabouters, maar dit boek, nota bene met tekeningen uit mijn favoriete tijdperk (de Middeleeuwen!) was echt nieuw voor mij. Bij deze prachtige, sfeervolle tekeningen kan ik uren wegdromen, kopje thee erbij, helemaal goed.

Dit jaar is het Boekenfestijn vooral nog in het zuiden van het land en in België, maar volgend jaar is het ook weer verspreid in de rest van Nederland.

Ben jij ook wel eens op het Boekenfestijn geweest? Wat zijn jouw aankopen?

~
http://boekenfestijn.com/agenda

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Boekenfestijn Utrecht

  1. Ilse zegt:

    Woa, lekker buitje ook! Allemaal boeken die ik niet ken, trouwens, op dat monsterboek na. Die heb ik geloof ik weleens gezien bij Joost. Vet, in elk geval! En woa, welke kerstkaarten heb jij dan gekocht?! Ik neem aan niet dezelfde als ik, gezien je reactie op de foto?

  2. eliensegers zegt:

    Leuke buit! Heb jij ‘Zomerwoud’ al gelezen? Ik wil hem namelijk ook lezen, maar ben niet zeker of het iets voor mij is! 🙂

Geef een reactie

