Mijn tekeningen

Sinds kort heb ik een nieuw kopje bovenaan mijn blog staan: Tekeningen. Een eigen plekje voor mijn krabbels en probeersels. Tekenen is één van mijn hobby’s, naast lezen en schrijven natuurlijk.

Picnik collage

Altijd heb ik getekend. Katten, mensen, stripverhaaltjes, manga, huisjes, mandala’s. Gewoon wat in me opkomt. En soms waren dat blijkbaar poepende hondjes, zoals hierboven op één van mijn oudste kunstwerkjes…

lok

Later tekende ik graag werk van anderen na, zoals van Johannes Vermeer, Freddie Langeler, Charles Dana Gibson en Louis Wain. Meestal in potlood en pen, en soms ingekleurd met kleurpotlood, waterverf of viltstift. En heel soms digitaal, met mijn tekentablet.

closeup

Hoewel ik normaal best veel geduld heb, is dat met tekenen anders. Dan wil het altijd het liefst zo snel mogelijk af hebben. Daarom teken ik ook lang niet zo veel als ik wel zou willen; ik heb er gewoon vaak de rust niet voor om er heel lang voor te gaan zitten.

Met deze pentekening van Franciscus heb ik in 2014 op de Kerstexpositie van Galerie SteigerArt in Noordwijk gehangen

Met deze pentekening van de heilige Franciscus heb ik in 2014 op de Kerstexpositie van Galerie SteigerArt in Noordwijk gehangen. Dat was ontzettend leuk! Hoewel tekenen vooral een hobby voor mezelf is, was het toch erg bijzonder om zomaar je eigen werk in een galerie te zien hangen.

Toen ik een jaar of vijftien was volgde ik via het tijdschrift ‘Majesteit’ een schriftelijke tekencursus van Francien van Westering, een kunstenares die prachtig katten tekent. Daardoor teken ik nu nog steeds graag katten en gebruik ik nog altijd tips die ik daar geleerd heb.

Afgezien van nog een tekencursus ‘Tekenen in Black & White’ zijn dit eigenlijk wel de grootste dingen die ik met tekenen gedaan heb. Verder is het gewoon heel simpel; een papiertje, een potlood, en ik :). En als ik tevreden met het resultaat ben, komt het ook nog op deze blog.

Neem er gerust eens een kijkje. Heb je misschien nog tips of wil je iets laten zien? Laat maar horen!

Elfenhuisje

Elfenhuisje

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Mijn tekeningen

  1. Dina zegt:

    Wat tof zeg, dat je tekening van Franciscus in een galerie te bewonderen was!

Geef een reactie

