Zwerfboekendag

Vorig jaar deed ik ook al een keertje mee (zie hier) en afgelopen maandag was het weer zo ver: zwerfboekendag! De dag om een boek een nieuw bestaan te geven en het ergens achter te laten voor een nieuwe lezer. Leuk!

20150413_093625_resized 20150413_093554_resized

Deze keer had ik gekozen voor het boek ‘Haremvrouw’ van Janet Wallach. Ik had het vorig jaar bij de Boekenzolder (gratis boeken!) in Leiden meegenomen en recent gelezen. Het was een mooie historische roman in de bijzondere setting van een harem. Boeiend om te lezen, maar ook prima om nu op zwerftocht te laten gaan!

730411536_43511

Het was een gewone maandag en ik kwam niet op een station of andere plek waar veel mensen komen – dat zijn toch de beste plekjes voor zwerfboeken. Uiteindelijk heb ik hem op een bankje bij een hertenpark neergelegd. Spannend! Elke keer dat ik zo’n boek ergens achterlaat voelt het toch alsof ik iets doe wat niet mag, haha. Voor een boekenwurm is het ook wel een beetje tegennatuurlijk om een boek uit je eigen kast zomaar buiten aan zijn lot over te laten ;)! Hopelijk heeft iemand het gauw gevonden en beleeft hij of zij er nu veel leesplezier aan.

De volgende keer dat we weer boeken kunnen laten zwerven is 13 juli. Zoek een leuk boek uit dat je zelf niet meer hoeft, en stuur het de wijde wereld in. Gewoon een keertje meedoen!

~

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006650312422&fref=ts

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

