Postcrossing

PicMonkey Collage2
Verstuurd en ontvangen

Ik heb het op mijn blog al eerder over Postcrossing gehad: het versturen van kaartjes naar mensen over de hele wereld. Via de website krijg je iemand toegewezen en het is de kunst om een zo toepasselijk mogelijk kaartje te vinden voor die specifieke persoon. De afgelopen tijd heb ik weer veel leuke dingen meegemaakt met Postcrossing. Ik verstuurde een stuk of drie, vier kaartjes en ontving er ook zo veel.

20141228_092518_resized

Bij het kaartje van het ouderwetse boerengezinnetje stopte ik nog wat kleine spulletjes in de envelop. Soms vragen mensen daarnaar in hun profieltekst: zij vinden het dan leuk om foldertjes, kleine muntjes, stickers of andere grappige kleine dingen te ontvangen. Een kleine moeite en bovendien vind ik het heel leuk om te doen! Zo stuurde ik dus een taartenfoldertje mee en twee muntjes. De reactie was ontzettend leuk:

“Thank you, thank you, thank you !!! The first time I’m so excited by cards, this is exactly what I dreamed!:) I was very pleased to read such a wonderful card and get such wonderful coins! I hope you have everything well, and in the New 2015 Year will be all better! Best wishes and Happy PostCrossing from Ukraine ;)”

Eerder had ik al zo’n envelopje naar Rusland gestuurd en toen kreeg ik ook al zo’n blije reactie:

“Wow! This is an amazing card ever! 7 cats on one card!!! And the stickers are soooo beautiful! The coin was taken by someone from the post and its a pity that I didn’t get it ((( anyway I’m happy because this card made my day!”

Daarom is Postcrossing dus zo’n leuke hobby. Je maakt mensen blij aan de andere kant van de wereld. Tegelijk ben je lekker bezig met kaartjes schrijven en het is een leuke creatieve bezigheid. Soms vraagt iemand om een tekeningetje op de achterkant van zijn kaartje. Dat doe ik altijd graag!

20141228_092409_resized (1)
Deze Postcrosser vroeg om een tekening van panda’s

Ook erg leuk deze keer waren de postzegels die ik ontving. Kijk dan hoe mooi! Ik ben vooral helemaal weg van de wilde Russische kat.

20150117_112637

Ik probeer toch iedere maand wel een kaartje of twee, drie te versturen. Niet veel, maar zeker genoeg om met deze leuke hobby bezig te blijven!

~

Mijn Postcrossing gallerij

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

