Kattendag

20150124_153029_resized934801_904158506301398_5739072256854221026_n

Vandaag was het kattendag bij de dierenzaak in de buurt. Zodra ik de aankondiging ergens had zien hangen wist ik meteen: daar gaan we heen! Niet dat wij zelf nou advies nodig hebben over kattenvoer, want we hebben helemaal geen eigen kat – maar er kwamen ook 20 verschillende raskatten. Altijd leuk om die even te gaan bewonderen!

Ik ben één keer eerder naar een kattenshow geweest, maar daar herinner ik me niet veel meer van (behalve dan dat ik het erg leuk vond). Ik had dus al hoge verwachtingen van deze dag! Katten zijn awesome.

Eenmaal in de dierenzaak, Faunaland XL, aangekomen werden we eerst afgeleid door de andere dieren en spulletjes. Muizen, konijnen, enorme hamsterhokken – zelfs zonder de katten zouden we ons er prima vermaakt hebben. Maar gelukkig kwamen we al gauw bij de eerste kattenhokken met daarin een stel mooie raskatten. Bij iedere kooi stond een beschrijving van het ras en er waren mensen aanwezig om vragen te beantwoorden.

Zelf vond ik vooral de Noorse boskat erg mooi. Wat zijn die toch groot! Verder was er nog een Japanse Bobtail, een Maine Coon en nog een paar prachtige, panter-achtige kleine katjes. Sommige katten lagen te slapen, anderen keken rond en waren blij met wat aandacht. Natuurlijk zaten er ook ‘grumpy cats’ bij, zoals de allereerste die we zagen. Die lag erbij als een groot, harig plofkussen met daarin twee hele boze ogen (wat ook wel weer grappig was).

Een Britse Korthaar (Bron: weheartit)

Er waren drie Britse Korthaar katten. Ze kregen net een snack toen wij bij ze waren, die ze met smaak oppeuzelden. Een erg mooi, klein gebouwd ras met een prachtige blauwgrijze vacht en diep oranje ogen. Ze zagen er ook lekker dik en ‘fluffy’ uit, net pluizige puddinkjes.

Fotograferen lukte niet zo goed vanwege de tralies van de hokken, maar de kat op de foto bovenaan dit artikeltje lag zo leuk te kijken dat je de tralies maar even weg moet denken.

Of ik zelf ooit een raskat zou kopen weet ik eigenlijk niet. Ik vind ze ontzettend mooi en ik vind het ook altijd interessant om me in de verschillende soorten te verdiepen. Toch ben ik altijd gewoon ‘huis-tuin-en-keuken’ katten gewend en die zijn net zo schattig en vaak nog gezonder ook. Het maakt me niet zo uit; maar dat er een keertje een kat in huis komt is wel zeker!

~

Voor meer foto’s: Faunaland XL Berben

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in &zo en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

