Mutsjes breien voor Innocent Smoothies

Misschien heb je ze al zien staan in de winkels: kleine flesjes met mutsjes op. In januari houdt het sapmerk Innocent een campagne voor het Nationaal Ouderenfonds. Daarvoor hebben ze mensen opgeroepen om kleine mutsjes te breien en die op te sturen.
Nu worden deze mutsjes op de flesjes gezet. Je kunt ze onder andere kopen bij de Kiosk op het station, of bij Albert Heijn. Per verkochte smoothie gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds, dat zich inzet voor eenzame ouderen.

10469907_685537094878872_1740123624531968948_n

Een mooi initiatief, en ik hoefde dan ook niet lang na te denken. Ik moest meedoen! Met wat hulp van de patronen op de website ging ik aan de slag.
Dit was het eindresultaat:

20141126_084532_resized_1

 

Ik had er graag nog meer willen maken, maar er was niet veel tijd meer en de mutsjes moesten voor 1 december binnen zijn bij Innocent. Daarom waren het er maar twee; maar wel twee die met veel plezier en liefde gemaakt zijn! Op de facebook-pagina van Innocent zijn geweldige foto’s te zien van dozenvol mutsen, en verhalen van mensen die elke dag wel een mutsje breiden. Sommigen maakten er wel duizend!

Ik ben nu al begonnen aan een muts voor dit jaar december. Wie weet kan ik Innocent dan ook wel verrassen met een doos(je) vol grappige mutsjes! En, nog mooier, het Nationaal Ouderenfonds steunen als mensen vervolgens een smoothie kopen met mijn mutsje erop.

~

Afbeelding van: Innocent facebook

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Mutsjes breien voor Innocent Smoothies

  1. Miranda zegt:

    Ik heb de mutsjes op het station wel op de flesjes zien zitten maar wist niet dat deze door iedereen gebreid konden zijn. Hoe leuk!

Geef een reactie

