NaNoWriMo 2014

Een beetje laat, maar: ik heb NaNoWriMo gehaald! 78 pagina’s, 52.498 woorden, 38 hoofdstukken – in 1 maand. Hoe geweldig het ook is om in een maand een boek te schrijven, ik ben altijd erg blij als het voorbij is! Nu is het tijd om terug te kijken op het verhaal dat eerst alleen in mijn hoofd bestond, maar nu ook op papier tot leven is gekomen.

NaNoWriMo stelde de deelnemers een aantal vragen om op de afgelopen maand terug te kijken:

  1. What are you most proud of achieving this month?
  2. What did you learn about yourself as a writer?
  3. What excites you about this draft of your NaNo-novel?

Het meest trots ben ik op het feit dat ik toch weer een verhaal geschreven heb, ondanks alle drukte eromheen. Stage, vrijwilligerswerk, bijbaantje, en bovendien nog diverse sollicitatiegesprekken voor een nieuwe baan – het was best druk, maar tussen alles door heb ik altijd weer wat tijd gevonden om te schrijven. Of ik ook iets over mezelf als schrijver geleerd heb? Dat je niet alles van te voren kunt plannen, en dat ook niet moet willen. Het was goed om een schema te hebben voor de verhaallijnen, maar uiteindelijk zijn de leukste dingen toch nog onverwachts gebeurd. Daar ben ik ook zo blij mee in deze grove versie van dit verhaal, de allereerste opzet, dat er onverwachte dingen in zijn gebeurd. Het volgt in grote lijnen het verhaal zoals ik het bedacht had, maar er zijn heel wat nieuwe gebeurtenissen aan toegevoegd. Dit is zeker een verhaal waar ik nog mee verder wil!

Binnenkort komt NaNoWriMo met nog meer aanbiedingen voor de winnaars; de voorgaande jaren kon je gratis één of meerdere exemplaren van je verhaal laten drukken. Daar deed ik het eigenlijk wel voor! Hopelijk is het dit jaar ook weer zo, en kan ik over een tijdje weer mijn manuscript als een echt boekje in handen houden. Maar voor die tijd kan ik al beginnen met herlezen en herschrijven – en wie weet wat er daarna mee gebeurt!

Winner-2014-Web-Banner

~

http://nanowrimo.org/dashboard 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Schrijven en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op NaNoWriMo 2014

  1. Ilse zegt:

    Jeetje Daan, supergoed! Ik heb het een week van tevoren opgegeven, want ik ging steeds verder achterlopen en het was gewoon niet meer haalbaar door de drukte. Ga je een post maken wanneer je je manuscript in handen hebt? =D Ik wil wel een foto zien natuurlijk!

    • Jammer dat je het niet gehaald hebt, maar je zal toch al flink wat op papier hebben nu! Dat is ook al super, kun je daar later weer mee verder. En als ik het manuscript heb zal ik het zeker posten 😀

      • Ilse zegt:

        Jay, vet! =) Ik kijk er nu al naar uit. =)
        En ja, ik heb 38.002 woorden nu. Ik ga later maar weer verder met m’n verhaal. 😉

Geef een reactie

