Op Goed Geluk Challenge – Zomer in New York

 

In september organiseert Joany van Craving Pages een leuke uitdaging: #opgoedgeluk, oftewel lees eens een boek dat totaal onbekend is, dat niet in de belangstelling staat en ergens stilletjes in een hoekje staat – maar dat toch een ontzettend mooi boek is.

Zelf besloot ik om eens niet meteen in de bibliotheek naar de historische romans of de young-adults te lopen. Je blik verruimen, daar gaat het nu om. Zo kwam ik een heel dun, nieuw boekje tegen: ‘Zomer in New York’ van Chantal van Gastel. Een chicklit. En bovendien maar 62 pagina’s lang. In allerlei opzichten een boek dat ik nooit zou pakken – en juist daarom nam ik het nu mee.

En gelukkig! Het was een heerlijk vlot geschreven romantisch verhaal, over een jonge vrouw die al haar vriendinnen ziet trouwen en bang is alleen over te blijven. Voor de zomer reist ze naar New York, waar ze bij een oude vriend mag verblijven. Ze wordt stapelverliefd op de stad, maar dat niet alleen…
Normaal zou ik het allemaal behoorlijk cliché hebben gevonden, maar nu heb ik het echt met plezier zitten lezen. Echt een leuk vakantieboekje – ik las het terwijl ik in de bus op weg was naar Parijs en dat gaf het een leuke extra dimensie om dat de hoofdpersoon ook op reis is naar een wereldstad.

Al met al zou ik dit boekje zeker aanraden. Zelf kende ik het niet, had ook nog nooit iets van deze schrijfster gelezen (sowieso bijna geen chicklits) en ik pak ook bijna nooit zulke dunne boekjes. Fout dus! Dit was juist een luchtig, levendig en gewoon een heel leuk verhaal en ik ben blij dat ik het ‘ontdekt’ heb via deze challenge.

~

#opgoedgeluk
http://www.cravingpages.nl/

Zomer in New York op bol.com: hier als e-book verkrijgbaar

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

