Groen sapje

Ik ben geen keukenprinses, maar dingen in de blender gooien lukt zelfs mij nog. Laatst las ik ergens iets over “groene sapjes” en ik heb zelf eens een poging gewaagd. Ziehier het resultaat!

Wat gaat erin:
– Banaan
– Jonge bladspinazie
– Kiwi
– Water

Dit doe je in de blender, sap-pers of, in mijn geval, gewoon in een beker zodat je alles met een staafmixer kunt pureren.

20140710_101548_resized

De spinazie maakt het sapje mooi groen, en bovendien nog een stukje gezonder en voedzamer ook! En eigenlijk proef je er ook niet zo veel van, zeker niet als je babyspinazie gebruikt.

20140710_101956_resized

 

Er zijn eindeloos veel variaties te maken met fruit- en groentesappen.  Naast spinazie kun je bijvoorbeeld ook komkommer, sla, peterselie, waterkers of munt gebruiken om je fruitsapje een groene boost te geven. Eet / drink smakelijk!

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in &zo en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

