Castlefest 2014 & shoplogje

Van 1 tot en met 3 augustus was het weer feest bij Kasteel Keukenhof in Lisse. Castlefest staat voor mij gelijk aan een paar dagen leven in een fantasiewereld. Het is, net als de Elf Fantasy Fair en bijvoorbeeld de Midwinterfair, een festival met een fantasy/middeleeuws thema. Dit jaar was het nog extra speciaal, omdat Castlefest 10 jaar bestaat. Hier mijn terugblik op deze ‘drie geweldige dagen’ en een klein shoplogje.

20140801_145317_resized

Het mooiste aan Castlefest is natuurlijk de sfeer. Vooral op vrijdag was het heel rustig en gezellig. Iedereen is mooi verkleed of heeft gewoon een mooie kledingstijl. Het is kijken en bekeken worden. Ik ben ook gek op kijken naar mensen met bijzondere haarstijlen: vooral dreadlocks vind ik prachtig. En die heb je daar natuurlijk genoeg! Op zaterdag was het duidelijk de drukste dag. Toen waren er ook meer fotografen en mensen met enorme kostuums waar duidelijk uren en uren werk in had gezeten. Al die creativiteit!

Zelf heb ik nog nooit een heel uitgebreid kostuum bedacht. Ik heb hoogstens een keer een lange jurk aangetrokken, elfenoortjes opgedaan en mijn pijl en boog uit de kast gehaald. Verder kleed ik me gewoon zoals ik leuk vind voor een festival, een beetje een combinatie van elfje/hippie/gothic (hihi).

De bands op Castlefest zijn ook altijd erg fijn; als je moe bent van het rondkijken op de markt, kun je altijd ergens in het gras neerploffen en van de muziek genieten. Dit jaar waren mijn favorieten: Faun, Vic Anselmo en natuurlijk Omnia. Al voor hun optreden plunderde mijn vriend zo ongeveer hun merchandise stand, omdat hij nog geen t-shirt had van het nieuwe album Earth Warrior. Ook de t-shirts van Castlefest 2014 en Sea Shepherd gingen mee – net als nog behoorlijk wat andere kleding. Aan het einde van de laatste dag (we zijn drie dagen geweest) liep hij met meer tassen dan ik!
Uiteindelijk vond ik twee mooie omslagrokjes bij het kraampje van De Dansende Jak. Ik hou van kleding met laagjes, stofjes en frutseltjes en dat is dit zeker. De kleurtjes zijn lekker vrolijk en dat mag ook wel in mijn overheersend zwarte garderobe ;). Leuk voor naar een festival, bij een rok of jurk, maar ook prima te combineren met ‘gewone’ kleding. Op de eerste dag kocht mijn vriend een bordspel en daarbij kregen we een zakje halfedelstenen van Miyu, met daarin een sneeuwvlok obsidiaan, boomagaat en versteend hout. Pretty!

20140804_183727_resized 20140804_183653_resized

Waar we ook nog heel lang hebben rondgekeken, was de shop van Senjo Clothing. We kenden de kleding al van de webshop, maar met de verzendkosten erbij werd het toch meestal een beetje duur. Nu herkenden we de kleding dus ineens op Castlefest en was alles nog afgeprijsd ook! Het is handgemaakte, sprookjesachtige kleding en we wilden het liefst alles wel meenemen. Uiteindelijk kozen we een ‘Tree Nymph Vest’ en een ‘Morgana Loin Cloth”.

Als twee heel blije elfjes gingen we weer naar huis, terug naar de ‘echte’ wereld. Wat is die dan ineens saai!  Op naar het volgende festival!

~

http://castlefest.nl/

 

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in &zo en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

