Genomineerd bij de Fantastyval Schrijfwedstrijd!

Een tijdje terug deed ik mee aan een schrijfwedstrijd met het thema ‘Wonderland’. Deze werd georganiseerd Fantastyval; een ontzettend gezellig fantasy-festival op de Wouwse Plantage in Noord-Brabant.

Het korte verhaal mocht maximaal 1.000 woorden zijn en moest vallen binnen het fantasy-genre, waarin werkelijkheid en wonderland in elkaar over lijken te lopen. Hoewel ik nog nooit zo’n kort verhaal heb geschreven (dat zijn dus nog geen 3 kantjes!) ging ik toch aan de slag. Het is tenslotte één van mijn favoriete genres en ik kom graag op Fantastyval; het zou dus gek zijn als ik niet mee zou doen.

En zo gebeurde het dat ik een verhaal instuurde onder een verplicht pseudoniem (wat stiekem best leuk was, onder een andere naam schrijven!) en toen was het wachten.

Tot vandaag! Om 18:43 rolde er een mailtje binnen en even later stond het ook al op Facebook: de 9 genomineerden zijn bekend!

Het is een mooie lijst, met fantasievolle en mysterieuze titels – en bovenaan stond… mijn naam! Dit is de uiteindelijke lijst:

Danielle S. Dijkstra – De verloren elfenprinses
Lieve Streulens – Wonderwensen
Margreet Vink – Parel van de Nacht
Marijcke Cauwe – Rups
Nicolas Naranjo – Friso Vorst en het wintercircus
Petra Steyaert – Hanelli en het wonderkamp
Sophia Drenth – Door het wereldvenster
Richard Zuiderveld – Van daar naar hier
Wilfried W.J. van Neste – Jacob en de Wondertrompet

Zoals je ziet heet mijn verhaal “De verloren elfenprinses”. Aan de titel kun je al een beetje raden waar het over gaat (een elf? een prinses? echt?) maar ik weet niet of ik er verder al meer over mag vertellen.
Zaterdag 14 juni zal de officiële bekendmaking plaatsvinden en ik kan nu al niet wachten tot het zo ver is. Zo spannend! Het lijkt me ontzettend leuk om de andere genomineerde schrijvers te ontmoeten en ik ben ook heel benieuwd naar de andere verhalen.

Voor nu heb ik dus gratis toegangskaartjes gewonnen, en de uiteindelijke hoofdprijs is een geldbedrag en een geheimzinnig ‘Fantastisch Aandeken’. Alle verhalen mogen voorgedragen worden (door de schrijvers zelf of door een professionele verhalenverteller, daar ben ik nog niet helemaal uit). Het wordt hoe dan ook een leuke dag op Fantastyval!

En nu nog even bedenken wat ik aan ga doen…

large (1)

~

http://www.fantastyval.com/

https://www.facebook.com/pages/Fantastyval/104887262934416

Afb. van weheartit.com

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Schrijven en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Genomineerd bij de Fantastyval Schrijfwedstrijd!

  1. Ilse zegt:

    Wauw Daan, wat gaaf! Je hebt alweer een schrijfwedstrijd gewonnen! Super lekker nieuws man! =D Kei leuk! Enneh, ga je het verhaaltje ook uit laten geven of ergens publiceren? Nu wil ik het best graag lezen!

    • Hihi, dankjewel Ilse! En het is nog niet echt gewonnen hè, ik zit alleen bij de 9 genomineerden. Maar daar ben ik nu ook al heel happy mee 😀 Het verhaaltje is nog geen drie kantjes, dus ik weet niet wat ik er mee zou kunnen doen. Misschien dat ik hem gewoon hier op m’n blog post als ik geen andere ideeën krijg 😉

      • Ilse zegt:

        O, ik dan heb ik het verkeerd begrepen dus! Maar het hier publiceren klinkt gaaf! 😀 Ga jij eigenlijk meedoen aan camp NaNo volgende maand? 🙂

  2. Oei, totaal niet aan gedacht… Ik denk niet dat ik mee ga doen aan Camp, de komende maand wordt superdruk voor mij! Ik begin met een nieuwe stage, daarnaast nog invalwerk, en vrijwilligerswerk. Maar ik blijf sowieso schrijven dus als je een keer een write-in wilt houden of zo, dan ben ik van de partij 🙂

Geef een reactie

