Voeten en je voorouders

Het is natuurlijk niet serieus te nemen, maar ik kwam op internet een leuk plaatje tegen dat beweerde dat je aan de vorm van je tenen kunt zien wie je voorouders zijn. Stam je af van Romeinen, of toch van Germanen?

Trek je sokken uit en je weet het!

Zelf heb ik, zoals de meeste Europese mensen, zo blijkt, Egyptische voeten. Elke teen is steeds iets kleiner dan die daarnaast. Maar er zit toch ook iets Romeins in; de twee kleinste tenen zijn ongeveer even groot, en de twee daarna ook. Interessant! Zou ik dan Egyptische en Romeinse voorouders hebben? Nooit geweten!

Op internet woeden verhitte discussies over mensen die volgens dit testje ineens heel andere wortels zouden hebben dan ze altijd gedacht hadden. Ook zijn er binnen gezinnen alleen al vaak drie verschillende soorten voeten. En bij weer andere mensen klopt hun voetvorm weer wel met hun genealogische bevindingen – maar dat komt bijna nooit voor. Kortom: dat de vorm van je voet echt je afkomst zou aantonen, is nogal sterk. Elke voet is uniek, en hoewel er algemene kenmerken zullen zijn bij bepaalde volkeren, zul je nooit 100% zekerheid kunnen krijgen. Alleen maar omdat de teen naast je grote teen langer is, zou je ineens Griekse voorouders hebben? Ik betwijfel het.

Dat ik heel, héél ver terug misschien Egyptische of Romeinse voorouders heb valt niet uit te sluiten, maar echt bevestigen kan ik het ook nooit. Voetengenealogie is niks voor mij. Ik hou het maar bij de archiefstukken!

En, wie zijn jouw voorouders volgens deze test? 

know your lineage from you feet

~

http://www.tmgenealogy.com/2013/06/learn-your-linage-through-your-feet.html

http://anutritionalmakeover.wordpress.com/2013/05/29/your-feet-and-toes-tell-your-heritage/

 

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Geschiedenis en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Voeten en je voorouders

  1. Ilse zegt:

    Lol! Deze post had ik nog helemaal niet gezien. Ik zat net echt even te kijken naar m’n voeten van: “Huh?” Bij mij zou je twijfelen tussen Egyptisch en Germaans. De tenen worden namelijk steeds kleiner vanaf de grote teen, maar de middelste drie tenen schelen niet veel. Mijn kleine tenen daarentegen zijn wel ineens een stuk kleiner. Grappig dit!

Geef een reactie

