Eindstand Books & Kisses Read-a-thon

 

De leesmarathon van Books & Kisses eindigde gisteren, na zeven dagen lezen.

Het is me uiteindelijk gelukt om nog een vijfde boek erbij  te lezen. Mijn eindstand:

Kathelijne van Kenau – Lydia Rood
De Overtocht winter – Julie Kagawa
De Overtocht zomer – Julie Kagawa
De Voorspelling – Julie Kagawa
Waarvan wij droomden – Julie Otsaku

Het waren stuk voor stuk korte verhalen, nooit langer dan 150 pagina’s. Goed te doen dus voor een leesmarathon. Ik vond vooral de verhalen van Julie Kagawa weer erg leuk, ontzettend spannend en sprookjesachtig. Ik kan nu al niet wachten tot ‘De Verloren Prins’ 15 mei uitkomt. Een heel nieuw boek over het broertje van de vorige hoofdpersoon Meghan; Ethan 🙂 Ik ben zo benieuwd!

Het laatste boek wat ik nog snel heb gelezen, ook als e-book, was het aangrijpende ”Waarvan wij droomden’ van Julie Otsaku. Het is geschreven vanuit een groep jonge Japanse vrouwen die vol hoop op een betere toekomst naar Amerika reizen – maar daar aangekomen staat hen een ontzettend zware tijd te wachten. Zeker geen luchtig verhaal dus, maar zeker een aanrader. Ik had nog nooit iets over dit onderwerp gelezen en het zet je zeker aan het denken.

Ik vond deze Read-A-Thon ontzettend leuk en er waren ook geweldige acties, zoals de uitdaging een ‘bookish selfie’ of een ‘bookface’ te maken.

Op naar de volgende leesmarathon!

~

http://booksandkisses.nl/

http://bkreadathon.tumblr.com/

 

Opmaak 1

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

