Books & Kisses Read-a-Thon

tumblr_static_9b6gdypy4bggk48cccksck0k4

Eerst dacht ik deze leesmarathon aan me voorbij te laten gaan, maar blijkbaar kan ik het toch niet laten. Het is gewoon te leuk!

Deze week, van 28 april t/m 4 mei, organiseert Books & Kisses een Read-a-Thon. Een mooie gelegenheid om de hele week zo veel mogelijk te lezen, maar ook om over boeken te praten met anderen én natuurlijk om mee te doen aan leuke winacties.

Voor deze marathon begon was ik al in 2 boeken bezig, maar om die uit te lezen tijdens deze week vind ik een beetje vals spelen. Daarom moest ik nieuwe boeken uitzoeken. Op de boekenplank stond ook niets wat ik voor deze gelegenheid kon gebruiken, dus ik heb de e-reader erbij gepakt en snel wat leuke ebooks erop gezet. Lang leve de nieuwe mogelijkheid om ebooks te lenen bij de bibliotheek!

Ik heb gekozen voor de historische jeugdroman ‘Kathelijne van Kenau’, van Lydia Rood. Net als ‘Kenau’ van Tessa de Loo, die ik erg goed vond, is dit boek gebaseerd op het filmscript van de film die over de Haarlemse vrouw Kenau gemaakt is. Die film wil ik nog steeds heel graag zien.

‘Kathelijne’ had ik binnen een paar uur uit, het telde ook maar zo’n 130 bladzijdes. In vergelijking met het boek voor volwassenen was dit boek natuurlijk wat oppervlakkiger en er gebeurden wat andere dingen, maar ik vond het toch erg mooi om alles nu eens vanuit het oogpunt van Kenau’s dochter te zien. Nu zie je pas hoe Kathelijne worstelt met zo’n koppige, harde moeder. De menselijke emoties zijn levendig en dichtbij, te midden van al het oorlogsgeweld van het 16de-eeuwse Haarlem. Dat was mooi om te lezen.

verhalen kagawa

Verder heb ik drie korte verhalen van Julie Kagawa, van de Iron Fey-reeks gekozen om deze week te lezen. Dit zijn stuk voor stuk vrij korte verhalen, die tussen de boekenserie in horen. Ik lees ze nu achteraf, maar ik denk niet dat dat een probleem is. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Mijn leesdoel staat dus op 4 boeken, maar het zijn dan allemaal wel vrij korte verhalen. Ik hoop dat ik het haal, ik ga in ieder geval mijn best doen.

Iedereen die ook meedoet aan de Read-a-Thon, nog heel veel leesplezier!

~

#BKReadAThon

Afb.: http://bkreadathon.tumblr.com/

http://booksandkisses.nl/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

