Boekenfestijn Rotterdam

Ik had er al veel moois over gehoord; het Boekenfestijn. Een geweldige beurs vol afgeprijsde boeken. Het afgelopen weekend werd het gehouden in Rotterdam, en hoewel ik eigenlijk niet van plan was te gaan kreeg ik het toch ineens in m’n kop: waarom niet? En zo sprongen we in de bus, de trein en de metro en stonden we ineens bij Ahoy. Leuk!

IMAG1393

Eigenlijk koop ik bijna nooit nieuwe boeken, maar hiervoor wilde ik wel een uitzondering maken. Veel boeken lagen hier gewoon voor prijzen die bijna hetzelfde waren als in de kringloopwinkel! En als je dan een paar van je favoriete biebboeken ziet liggen, moeten die gewoon mee naar huis. Dat waren ‘De kleur van melk’ van Nell Leyshon, ‘Herinner mij’ van Ann Brashares en ‘Het gezelschap van leugenaars’ van Karen Maitland. De laatste herkende ik eerst niet vanwege de andere kaft, en vanwege het feit dat hij tussen de thrillers lag (ik had hem in de bibliotheek onder de historische romans gevonden). ‘Herinner mij’ was één van de eerste young adult boeken die ik las, en hoewel ik er later achter kwam dat er veel elementen in zaten die nogal ‘gejat’ leken van andere ya-boeken, blijft het één van mijn favorieten. ‘De kleur van melk’ wilde ik al heel lang hebben, en nu lag hij op de tafel met laatste exemplaren waar iedereen koortsachtig tussen stond te snuffelen.

‘The maid’ van Kimberly Cutter is een Engelse historische roman – deze heb ik nog niet gelezen maar stond wel op mijn to-read lijstje. Het gaat over Jeanne d’Arc en ik wil hem zeker gauw gaan lezen! Verder vond ik nog een mooi boek over ‘World Art’ en mijn vriend nam een boekje met grappige whatsapp-gesprekken mee. De tafels met knutselspullen konden we natuurlijk ook niet overslaan; ik ben dol op stickers, stempels, glitters… Uiteindelijk ben ik nu een paars stempelkussen rijker en hebben we er ook twee mooie opbergdozen bij die we gebruiken om de accessoires van onze bordspellen in te sorteren.

IMAG1394

Het leukste vond ik nog dat je een mandje of trolley kon pakken en die gewoon lekker kon volgooien met boeken. Voor de prijs hoefde je het in elk geval niet te laten! Enorme rijen tafels vol boeken; dit was met recht een boekenfestijn!

~

http://www.boekenfestijn.com/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Boekenfestijn Rotterdam

  1. Haah, cool hè! Ik vind het ook zwaar voor herhaling vatbaar en ’t zou ook gaaf zijn als we elkaar in mei nog tegenkomen in Utrecht! Grappig boekje trouwens, die van WTF! Volgens mij heb ik ‘m ook zien liggen. ^.^

Geef een reactie

