Ik lees Nederlands! 2014

Een nieuw jaar, nieuwe uitdagingen! En hier bedoel ik dan leesuitdagingen. Inge van de blog Ingeleest.nl organiseert dit jaar de uitdaging ‘Ik lees Nederlands’. Hiervoor stel je jezelf een doel om dit jaar boeken te lezen die oorspronkelijk in het Nederlands geschreven zijn. Geen Engelse boeken, en ook geen vertaalde boeken – gewoon, echte Nederlandse boeken.

Ik lees sowieso al aardig wat van Hollandse bodem, maar het merendeel bestaat alsnog uit vertaald werk. Daarom leek het me heel leuk om dit jaar aan deze uitdaging mee te doen. Ik heb mijn account van de bibliotheek erbij gepakt en op mijn verlanglijstje gekeken. Deze to-read lijst is inmiddels behoorlijk lang en ik vond er dan ook een leuk lijstje Nederlandse boeken tussen.

Dit zijn ze:

Engelenmoord – Wendy Stroobant
Het laatste offer – Simone van der Vlugt
Het heksenhuis: roman – Jacqueline Zirkzee
Margot – Sophie Zijlstra
Achtendertig nachten: roman – Janne IJmker
Kelderkind – Kristien Dieltiens
Het oog van de engel: roman – Nelleke Noordervliet
Alles wat er was – Hannah Bervoets
Vonk: een noodlottige liefde – Steffie van den Oord
De keerzijde van de keizer – Agave Kruijssen
De stomme van Kampen – Thea Beckman
Kathelijne van Kenau – Lydia Rood
De Overwintering op Nova Zembla: het ware verhaal – Lieneke Dijkzeul

Dit zijn 13 boeken, maar ik heb mijn doel gesteld op 15. Ik zal zeker nog vaker bloggen over deze challenge en de boeken die ik ervoor ga lezen.

ikleesned540

~

http://www.ingeleest.nl/ik-lees-nederlands/

http://www.notjustanybook.nl/2013/06/hoeveel-lees-je-in-je-moerstaal/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Ik lees Nederlands! 2014

  1. Inge zegt:

    Een mooi lijstje!

  2. lieke zegt:

    Leuk dat je dit gaat doen! Ik ga zelf deze challenge niet doen, ik denk toch dat ik me eraan ga irriteren, haha

  3. Pingback: Ik lees Nederlands 2014 | DaniëlleSabine

Geef een reactie

