Leesmarathon en daarna

 

De Holiday Leesmarathon van Chicklit.nl loopt nog tot morgen, maar ik heb inmiddels mijn doel van 3 boeken behaald.

Uiteindelijk heb ik gelezen:
IJzerprins – Julie Kagawa
Toen ik uit de lucht viel – Juliane Koepcke
Back to school! – Jen Minkman

Stuk voor stuk was ik aangenaam verrast door deze boeken; ze waren ontzettend leuk om te lezen! Zo voelde het helemaal niet meer als een ‘verplichting’ om zo veel te lezen.

Het derde boek, van Jen Minkman, zag ik tijdens het werken in de bibliotheek in de kast staan – naast Twilight 😉 :

IMAG1241

Jen Minkman had ik ontmoet tijdens een leuke schrijverslunch die afgelopen zondag georganiseerd werd in Utrecht. Samen met diverse andere schrijvende dames hadden we een gezellige middag in café Olivier en werd er flink op los gebabbeld over lezen, boeken, en vooral: schrijven! Zelf ben ik nog maar een beginnend schrijver, maar gezien mijn verhaal in de nieuwe bundel van young-adults.nl komt mocht ik toch van de partij zijn.
Sommige schrijfsters ken ik al, zoals Olga Hoekstra, wiens verhaal samen met die van mij in de bundel komt. Verder had ik de vorige bundel gelezen, waarvan ook een aantal schrijfsters aanwezig waren. Ontzettend leuk om die dan te ontmoeten!

Nu wil ik graag ook werk van de andere meiden lezen; te beginnen met Jen Minkman, want tegen haar boek liep ik gewoon aan ;). Inmiddels heb ik het dus als derde voor de leesmarathon gelezen en ik vond het echt heel goed. De jonge lerares Vera krijgt lastpak Morten in de klas, die meteen met haar begint te flirten. Hoe moet ze daar nu mee omgaan? Ondertussen gaat het gerucht dat leerlingen van school betrokken zijn bij drugshandel. En terwijl Vera haar gevoelens onder controle probeert te krijgen, wordt alles steeds ingewikkelder… Echt heel spannend. Wat een mooie verhaallijnen en wat een sterk plot. De personages zitten ook heel goed in elkaar.

Normaal lees ik geen detectives en romantische verhalen lees ik ook bijna nooit, behalve binnen historische romans. Dit was dus echt een nieuwe ervaring voor mij! En het was zeker een goede ervaring.
De opgebouwde spanning tussen Vera en Morten (op wie ik ook gelijk helemaal verliefd werd!) is gewoon voelbaar. En dan die ontknoping aan het einde… dat had ik echt niet aan zien komen!

De leesmarathon is nu voor mij voorbij, maar de nieuwe lading leesvoer is alweer binnen. Ik had namelijk ook van de andere bezoeksters van de schrijverslunch boeken besteld bij de bieb:

IMAG1265

 

Van de eerste Dark Romance bundel had ik alleen nog maar deel 2 gelezen; hier is dan deel 1 met verhalen van Marijke F. Jansen, Isabel Peters en Eva Moraal. Ook het andere boek, ‘Overstroomd’, van Eva Moraal had ik gelijk besteld, want ik was toch wel erg benieuwd geworden na haar beschrijving ervan.

 

Ook de andere schrijfsters die ik ontmoet heb blijf ik zeker volgen, zoals Hester Stasse,  Ivette Amesz en Esther Scherpenisse. Heel interessant en vooral inspirerend om te zien hoe andere schrijvers te werk gaan en wat ze bereiken 🙂

~

leesmarathon: http://www.chicklit.nl/p/152646/doe_mee_aan_de_holiday-leesmarathon?rt=/p/152646/doe_mee_aan_de_holiday-leesmarathon&

marijke f. jansen: http://marijkefjansen.blogspot.nl/

eva moraal: http://www.evamoraal.nl/

jen minkman: http://www.nwelsaturay.com/jenminkman/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

