Currently Reading ~ december 2013

 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een ‘currently reading’ blogje heb gemaakt, maar het is dan ook al een tijdje geleden dat er meer dan één boek op mijn plankje stond! Nu staan er dan eindelijk weer gezellig drie naast elkaar.

Allereerst: ‘Kenau’ van Tessa de Loo. Deze historische roman is gebaseerd op de gelijknamige film die volgend jaar uit gaat komen. Ik ben heel benieuwd! Kenau was een vrouw uit het zestiende-eeuwse Haarlem, die actief meedeed aan de oorlog tegen de Spanjaarden om de stad te beschermen. De spanningen die daaromheen hangen zijn erg goed weergegeven en ook het effect dat dit heeft op de onderlinge relaties tussen Kenau, haar dochters en de mannen in hun leven.

Verder heb ik weer eens een familieromannetje mee naar huis genomen. Voor ik echt besmet raakte met het leesvirus, las ik een omnibus met een trilogie van Gerda van Wageningen. Daarna was ik verkocht. Het boek behoort nog steeds tot mijn lievelingsboeken. En ook al is de schrijfstijl niet hoogstaand en zitten de personages om de haverklap koffie te drinken en te roddelen – het is gewoon zo lekker simpel en makkelijk om te lezen. Natuurlijk hebben de boeren ook zo hun problemen, maar uiteindelijk loopt het altijd goed af. Dat zal bij dit boek, ‘Een bruid voor de Iepenhof’ ook wel het geval zijn. De jonge Sietje komt uit een arm boerengezin en heeft het niet makkelijk bij haar strenge werkgevers. Zal ze dan toch ooit kunnen trouwen met Kees, de neef van de pachtheer – of staat het standsverschil in de weg?

En als laatste, natuurlijk: de IJzerprins, het vierde deel uit de Iron Fey serie van Julie Kagawa. Dit boek wil ik heel graag lezen, ik heb met spanning zitten wachten tot hij uitkwam. Al moet ik toegeven dat hij nu toch al een hele tijd onaangeroerd op de plank staat… misschien ben ik een beetje bang om teleurgesteld te worden. Ik heb zo veel verwachtingen van dit boek; de vorige delen waren zo goed! Daarom heb ik misschien een beetje geaarzeld met dit boek te beginnen. Want als dit uit is, is de serie ook echt afgelopen… Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat met Meghan, nu ze IJzerkoningin is, en wat Winterprins Ash en Puck weer gaan uitspoken!

IMAG1004

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

