Wildbreien

Tot een paar jaar geleden had ik er niks mee: breien. Ik kon het niet en zelfs toen mijn nichtje van zeven het me probeerde te leren, bakte ik er niks van. Tot ik hoorde van het fenomeen wildbreien…

tumblr_mxe90cGTHy1s4lnnyo1_500

Wildbreien, ook wel yarnbombing genoemd, is eigenlijk een soort vorm van graffiti. Door te breien maak je je omgeving mooier. Dat kan op allerlei manieren, maar de meest voorkomende is toch wel het ‘inpakken’ van bomen, palen, hekken etc. met felgekleurd breiwerk. Dat ziet er zo vrolijk uit!

Met behulp van het boekje ‘Hoe overleef ik… (wild)breien?’ van Francine Oomen ging ik aan de slag. Met wat tips  van mijn moeder had ik het eigenlijk nog best snel onder de knie. Mijn eerste eigen wildbrei-project was mijn fiets. Die kon wel wat kleur gebruiken, en dan hoefde ik ook niet meteen de straat op om daar mijn creatie te bevestigen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daarna heeft het wildbrei-virus me nooit meer losgelaten. Zelfs het bevestigen is niet meer zo ‘spannend’, al probeer ik het wel te doen als er weinig mensen kijken want misschien word het dan sneller weggehaald. Ik heb altijd wel een paar kleine gebreide lapjes liggen met iets leuks erop, zodat ik die ergens kan vastbinden. Een paar voorbeelden van mijn wilde breisels:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                       OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het internet staat vol met leuke foto’s van andere ‘wildbreiers’ en daar zijn dus ook eindeloos veel ideetjes te vinden, zoals deze hieronder. Het kan niet gek genoeg zijn!

tumblr_lz1eywzfda1rnng5yo1_500  tumblr_mm9bhydZW21rdpx3bo1_500

Daar word je toch blij van?! Ik weet in ieder geval al wel wat mijn volgende ‘slachtoffer’ gaat worden: het boompje voor ons huis! Van de grond tot aan de takken – die krijgt het deze winter dus niet koud!

~

Foto’s (bovenste & onderste twee): Tumblr

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Wildbreien

  1. Lieke zegt:

    Die slang is leeukkk 😀
    Ik zie het af en toe wel eens, van die breiwerkjes in het wild. Ik vind het opzich wel heel leuk alleen die ik tegenkom zijn helaas niet zo kunstig als de bovenstaande, haha :p

Geef een reactie

