Dark Romance Schrijfwedstrijd

schrijfwedstrijd-dr2

“Schrijf een verhaal tussen de 15.000-20.000 woorden. Het thema is Dark Romance, en binnen dit thema ben je vrij in wat je wilt gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld over weerwolven, vampiers, heksen, geesten of zombies schrijven, of iets anders, als het maar bovennatuurlijk is. Daarnaast moet in het verhaal een romance verwerkt worden en dienen de hoofdpersonen tussen de 15 en 25 jaar te zijn, zodat je verhaal thuishoort bij young adults.”

Zo begon de omschrijving van de tweede Dark Romance Schrijfwedstrijd op young-adults.nl. Ik kende deze site al als een leuke plek voor boekentips en nieuwtjes, maar had nog nooit een schrijfwedstrijd meegemaakt. Nu was dus hét moment om eraan mee te doen!

Hoewel ik normaal niet in dit genre schrijf, was het een uitdaging om dat nu eens wel te doen. Ook zijn de verhalen die ik maak meestal langer dan de maximum van 20.000 woorden die hiervoor stond. Toch lukte het aardig om een idee op papier te zetten en daarna uit te werken in een verhaal. Heel in het kort komt het hierop neer: hoofdpersoon Sabine heeft lucide dromen (dromen die ze bewust kan besturen) en krijgt contact met een jongen die over de zelfde gave beschikt. Samen met hem en haar grootvader, die in de droomwereld een machtig man blijkt te zijn, ontwikkelt ze haar droomkrachten. Net als ze voor een grote opdracht staan, ontdekken ze de gevaren van de droomwereld en van opa, die het helemaal niet zo goed met hen voor blijkt te hebben. Net op tijd komt alles nog goed. Deze basis is vrij simpel, maar het was een uitdaging om de verschillende verhaallijnen door elkaar te vlechten en de gebeurtenissen in de droomwereld en de echte wereld op elkaar af te stemmen. Ook was het leuk om de verschillende personages zo goed mogelijk uit te werken in een verhaal van deze lengte.

Na heel veel herschrijven en herlezen was ik dan eindelijk best tevreden… en kon het ingestuurd worden! Spannend!

Afgelopen zondag, 10 november, was het dan zo ver: de uitslag was er! Met bonzend hart las ik het e-mailtje met daarin de top 10 en ik moest het minstens vijf keer opnieuw lezen om te beseffen wat er stond: ik stond in de top 3!
Daarna las ik het officiële bericht op de website van young-adults en daar stond het toch écht weer… op nummer 3, Droomliefde, mijn verhaal!

Ik ben in de wolken met mijn juryrapport; het is een heel gedetailleerd commentaar op het verhaal en ik heb er echt heel veel aan. Daarnaast zal mijn verhaal ook gepubliceerd worden in de bundel, samen met de twee andere winnaars. Dit zijn De koningsboom van Olga H. en  Hoedster van Kim M. Ik ben benieuwd!

De vorige twee bundels, van de eerste Dark Romance schrijfwedstrijd, zijn verkrijgbaar bij boekhandels, online, en bij bibliotheken. Wat zal het super zijn als mijn verhaal straks ook daar ligt!

~

Afbeelding van young-adults.nl

http://www.young-adults.nl/lezenschrijven/schrijfwedstrijden/2404-tweede-dark-romance-schrijfwedstrijd

http://www.young-adults.nl/lezenschrijven/schrijfwedstrijden/2719-winnaars-dark-romance-schrijfwedstrijd-2013

http://winkel.bol.com/winkel/young_adult_shop/0/0/product/9200000009984027

http://winkel.bol.com/winkel/young_adult_shop/0/0/product/9200000009984031

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dark Romance Schrijfwedstrijd

  1. V.U.S.S. zegt:

    Van harte gefeliciteerd!!!

  2. Lieke zegt:

    Wauw, wat gaaf dat je in de top 3 staat zeg! Gefeliciteerd 😀
    Ik had vorig jaar ook meegedaan, maar kwam nog niet eens in de top 10 terecht, hahaha, faal :’D Maar echt super gaaf! Ben erg benieuwd naar je verhaal 🙂

Geef een reactie

