Currently Reading ~ eind augustus 2013

 

IMAG0286

Een behoorlijk leeg leesplankje voor mijn doen, er staan ‘maar’ 3 boeken in de wachtrij. Het liefst zou ik ze allemaal tegelijk lezen, maar in de praktijk werkt dat niet zo goed.

Daarom lees ik nu eerst ‘Stuck’ van Lisa T. Bergren. Deze stond al heel lang op mijn to-read lijstje. Het verhaal spreekt me wel aan; een meisje gaat per ongeluk terug in de tijd, naar de middeleeuwen. Tot nu toe vind ik het soms wat oppervlakkig; hoofdpersoon Gabi is vooral bezig met verliefd zijn op een o-zo knappe en perfecte ridder. Hopelijk komt er nog wat meer diepgang in hun relatie, maar daar ga ik wel vanuit. Verder is de schrijfstijl namelijk juist wel goed; heel levendig en persoonlijk.

Het tweede boek, ‘Hasse Simonsdochter’, heb ik gekozen omdat ik historische jeugdromans vroeger zo mooi vond. Jammer genoeg las ik toen nog niet zo veel en zo is er dus heel veel blijven liggen. Thea Beckman is een schrijfster van wie ik nog meer wil lezen en het verhaal, van een rebelse dochter die zich niet laat uithuwelijken en met een andere man het avontuur tegemoet gaat, spreekt me ook aan. Daarbij speelt het zich ook nog af op de Veluwe; een gebied waar ik vaak ben omdat mijn vriend daar woont.

Het derde boek ging eigenlijk vanzelf met me mee naar huis. Ik zag het liggen bij de bibliotheek en ik moest hem gewoon lezen. Ik ben geïnteresseerd in kinderen die opgegroeid zijn in een ‘andere’ omgeving. Het fenomeen wolfskinderen boeit me al langer, maar ik had er nog weinig over gelezen. In dit boek van Marina Chapman wordt haar levensverhaal verteld. Als peuter werd ze in een oerwoud achtergelaten en om te overleven sloot ze zich aan bij een groep apen. Ik ben erg benieuwd!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

