Leesmarathon ~ Lotusbloem

Alyson Noël-Zomerland@2.indd

Met het uitlezen van Lotusbloem van Alyson Noël ben ik niet alleen aan het einde van de Onsterfelijken-serie gekomen, maar ook aan het einde van mijn leesmarathon! Ik heb mijn doel van vier boeken bereikt en ook precies op tijd.

In dit boek werden alle problemen die in de vorige vijf boeken gecreëerd waren, opgelost. Dat was allemaal nogal langdradig – zeker de eerste paar hoofdstukken waren onnodig lang van stof. Gelukkig kwam er later wel wat vaart in, terwijl hoofdpersoon Ever allerlei raadsels moet oplossen om achter de waarheid te komen over haar onsterfelijkheid. Ze blijkt nog een vorig leven te delen met haar grote liefde Damen, maar dit keer nog vóórdat hij onsterfelijk werd. In dat leven begon het allemaal.

Na de ontdekking van een boom met vruchten die ware onsterfelijkheid schenken, begint Ever te twijfelen. Lichamelijke onsterfelijkheid heeft veel nadelen, zoals het Schaduwland waar je ziel voor eeuwig moet rondhangen als je toch sterft. Uiteindelijk besluit ze van het fruit te eten, zodat ze lichamelijk weer gewoon sterfelijk wordt. Haar ziel zal echter altijd blijven bestaan en zo zal ze dus altijd weer bij Damen kunnen komen. En ook Damen, die eerst nogal twijfelde, heeft besloten sterfelijk te worden en zo eindelijk echt met Ever samen te kunnen zijn.

Eindelijk hebben ze een leven samen voor zich; en wie weet hoeveel er daarna nog volgen?

Al met al vond ik het idee van het boek goed; er worden veel problemen opgelost en alles komt goed. Een goede afsluiting van de serie. Het cijfer dat ik dit boek geef is een 6; het was oké, maar niet meer dan dat. Het blijft allemaal behoorlijk zweverig en onnodig oppervlakkig, en ook de typisch Amerikaanse manier van praten (zelfs in Nederlandse vertaling) irriteerde me (“Echt hoor. Ik bedoel, serieus…” dat soort taal). Toch blijft het idee van reïncarnatie en onsterfelijkheid, in combinatie met de nodige spirituele zaken me boeien en dat maakt het tot een bijzondere serie.

Dit was de eerste leesmarathon waar ik aan heb mee gedaan, maar het was zeker niet de laatste! Als deze volgend jaar op herhaling gaat, zal ik zeker weer mee doen. En wellicht dat ik me ook eens verdiep in alle andere leesmarathons en challenges die er op internet te vinden zijn. Het is echt leuk om met een doel te lezen en zo lees je ook meteen in één klap heel wat boeken uit. Normaal lees ik nooit vier boeken in één week! Alle activiteiten die rond deze leesmarathon georganiseerd werden vond ik ook erg leuk; winacties en chats, de discussies op Goodreads en nog veel meer.

Officieel duurt de Leesmarathon nog tot zondagmiddag, maar omdat ik het hele weekend weg ben eindigt mijn marathon hier – op vrijdag. Het was een zware week, met in totaal 1242 bladzijdes, maar we hebben de finish gehaald! Nu gaan we weer trainen voor de volgende marathon 😉

~

http://www.leesmarathon.nl/

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Leesmarathon ~ Lotusbloem

  1. Lieke zegt:

    Ik heb deze serie al compleet in mijn kast staan maar moet er gewoon nog steeds aan beginnen *shame on me*

Geef een reactie

