Leesmarathon ~ De fantasiejagers

1

Het komt gelukkig niet heel vaak voor, maar soms heb ik een boek gewoon helemaal verkeerd ingeschat. Jammer genoeg was dit boek zo’n geval. De Fantasiejagers van Mel Hartman leek me een leuk, niet al te dik fantasyboek. Ik wilde graag weer eens wat ‘echte’ fantasy lezen (geen Young Adult) en zo koos ik dus voor dit boek. Het idee sprak me wel aan: de droomwereld blijkt een echte wereld te zijn, Emowereld. Soms is er contact tussen de wezens uit deze wereld en de ‘gewone’ wereld, Ratiowereld.

De hoofdpersoon, Kate, is een Emomens en ze helpt bij de bestrijding van gevaarlijke wezens. Op zich een spannend idee, ware het niet dat alles nogal simpel werd beschreven. Geen enkele gebeurtenis was voor mij echt onverwacht. Ook de vele seksscènes voegden niets toe aan het verhaal, en zeker niet de uitgebreide beschrijvingen van de kwaliteiten in bed van verschillende fantasiewezens.

Dit is het eerste deel van een serie, maar ik laat het hierbij. Er staat vast nog van alles te gebeuren in Emowereld, maar ik ben er niet benieuwd naar.

Dit was het derde boek dat ik las voor de Leesmarathon. Nu ben ik toe aan het vierde boek; Lotusbloem van Alyson Noël. Hopelijk krijg ik die morgen nog uitgelezen, voor ik naar Castlefest vertrek, en dan heb ik mijn doel van vier boeken gehaald. We zullen zien!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

