Leesmarathon: mijn doelen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Goed, eigenlijk is de leesmarathon (http://www.leesmarathon.nl/) al zo’n zeven uur bezig, maar ik wil toch nog even mijn doelen met jullie delen. In deze week is het natuurlijk de bedoeling dat je jezelf een doel stelt wat betreft het lezen van boeken. Een bepaald genre dat je wilt gaan lezen, je to-read stapel kleiner maken, of gewoon zo veel mogelijk lezen. Toen ik hoorde van de leesmarathon vond ik het meteen een leuk idee. Het is natuurlijk niet nieuw, op internet zijn er regelmatig dergelijke projecten, maar nu is het voor het eerst in Nederland.

Mijn doel is om vier boeken uit te lezen in deze week:

~ Libba Bray – Gemma Doyle 3b:  Eindeloze verte / De roos van de strijd

~ Alyson Noël – de Onsterfelijken 6: Lotusbloem

~ Lauren Kate – Extase 4

~ Mel Hartman – De fantasiejagers 1

Grappig genoeg zijn het allemaal delen van series. De bovenste drie boeken zijn zelfs de afsluitende delen; spannend! Ik vind vooral de serie van Libba Bray erg leuk; die van Kate en Noël zijn gewoon verslavend (en niet omdat ze zo geweldig in elkaar zitten). Verder wil ik graag weer eens een fantasyboek lezen, en dan geen Young Adult. Ik heb gekozen voor een boek van Mel Hartman; het leek me wel leuk en het is ook niet zo dik. En dat is wel fijn, zeker in deze situatie!

Mijn doel is eigenlijk niet zo hoog. Er zijn mensen die minstens 7 boeken willen lezen, of die zelfs het plan hebben om 24 uur achter elkaar te gaan lezen. Dat zit er bij mij niet in. Ook moet er in deze week nog gewerkt worden en ben ik het hele weekend naar Castlefest; maar afgezien daarvan zal ik vast non-stop met mijn neus in de boeken zitten!

Dat begon vanochtend al, toen ik er tijdens een boswandeling ineens achter kwam dat de marathon al begonnen was. Toen moest er natuurlijk snel alvast wat gelezen worden!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

