Currently Reading ~ begin juli 2013

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een weekje werken in de bibliotheek, en meteen staan er weer vier nieuwe boeken op mijn plank! Eigenlijk zelfs vijf, maar eentje is er al uit. Waarom ben ik ook zo hebberig? Telkens als ik een leuk boek in mijn handen krijg of in de kast zie staan, denk ik: meenemen! Pff, ik kan nooit vier boeken tegelijk lezen. Maar laten we het zo zien: ik kan voorlopig weer vooruit!

Ik ben al begonnen in “Opgejaagd” van Sabine Kuegler. Ik heb pas haar twee andere boeken gelezen, over haar jeugd in de jungle van West-Papoea en over het bezoek dat ze er bracht als volwassen vrouw. Dit boek gaat over de jaren daar tussenin, over hoe ze als jonge vrouw in een totaal andere wereld terecht kwam: de Westerse ‘beschaving’. Sabine had erg veel moeite zich hier aan te passen en dit leidde tot grote problemen en zelfs tot depressie. Het verschil tussen de jungle en Europa was te groot.

Verder ben ik in de Onsterfelijken-serie van Alyson Noël alweer bij boek 5 aanbeland. Ik sta er zelf een beetje van te kijken, omdat ik helemaal niet zo weg ben van de boeken. De schrijfstijl is saai, de verhaallijnen oppervlakkig en de personages voorspelbaar. En toch blijf ik lezen! Waarschijnlijk zal ik wel blijven lezen tot de serie uit is. Het idee van de onsterfelijke liefde en de vorige levens van Ever en Damen fascineert me toch.

En dan nog een Young-Adult serie: de Gemma Doyle trilogie. Ik vond deel 1 geweldig, deel 2 iets minder. Ik had het gevoel dat de gebeurtenissen uitgespreid werden en dat alles veel te langdradig werd beschreven. Er gebeurde vrij weinig in verhouding tot het aantal pagina’s. Ik blijf het idee leuk vinden: magie, de Victoriaanse kostschool, de vriendschap tussen de meisjes. Nu heb ik deel 3a maar eigenlijk durf ik er niet goed in te beginnen. Stel dat het bergafwaarts gaat en dat ik dit deel nog minder leuk vind dan 2? We zullen zien. Eerst die andere boeken van de plank maar uitlezen.

“Passie” van Lauren Kate behoort ook tot een serie. Het is behoorlijk lang geleden dat ik in deze serie begonnen was, maar het nieuwe deel kwam maar niet in de bibliotheek. Toen ik zag dat het allang in andere bibliotheken was, alleen niet hier in de buurt, heb ik hem aangevraagd. Ik geloof dat ik deze serie ook niet geweldig vond, hetzelfde verhaal als bij Alyson Noël, maar dat ik er toch graag in verder wilde lezen. Ik vind sowieso dat deze twee series veel van elkaar weg hebben. Hopelijk ga ik ze niet door elkaar halen tijdens het lezen! Ik ben toch wel benieuwd hoe het verder gaat met Luce en Daniël.

Dit is dus wat ik lees in juli; hopelijk hou ik het voorlopig hierbij en kom ik niet met nog meer bieb-boeken thuis!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Currently Reading ~ begin juli 2013

  1. Haha, hoe herkenbaar wat jij bij de Onsterfelijken-serie hebt! Ik lees de serie nu ook uit (al zit ik al ongeveer vier weken vast in Nachtster, het op één na laatste boek) en dan vind ik het wel weer best met Alyson Noël. Ik zal niet snel nog eens een boek van haar lezen. En Lauren Kate, hè? Ja – I’ve been there, too. xD

    Ik was lichtelijk verbaasd om te zien dat het boek een sticker had van de jonge jury, maar toen ik de naam zag, snapte ik het. =) Want over die trilogie van Gemma Doyle heb ik véél gehoord! En veel goeds ook. Wellicht moet ik me daar ook maar eens aan wagen dan!

    En als je het dan toch niet zou kunnen laten: Je moet eens de trilogie van Kelley Armstrong lezen. Ik ben nu bezig in de trilogie van “A Darkness Rising”. Was zo ongeduldig aan het wachten op deel twee, dat ik het boek in het Engels heb gekocht. Hetzelfde geldt voor deel drie. Kelley’s “Darkest Powers”-trilogie is ook tof, zeker lezen!

Geef een reactie

