Nail art: Caviar Nails

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWat je nodig hebt: Nagellak in een leuk kleurtje & kleine bolletjes of kraaltjes

Een nieuwe hype op nagellakgebied is “caviar nails”; het aanbrengen van piepkleine bolletjes op je nagellak. Dit moest ik natuurlijk ook eens uitproberen! Bij de Intertoys vond ik een mooi flesje van het merk Pink Tease, met metallic bolletjes in goud, groen, rood en paars.

Natuurlijk kun je op al je nagels caviar doen, maar ik koos ervoor om het eerst op mijn ringvinger uit te proberen. Nadat ik eerst de rest gewoon gelakt had in een turquoise kleurtje, kon het “nail-arten” beginnen. Zorg ervoor dat je een kommetje of bakje hebt om onder je nagel te houden, zodat de overige bolletjes daarin opgevangen worden. Nu lak je je nagel en strooi je uit het flesje de bolletjes over je nagel uit. De meeste zullen in het bakje vallen, maar blijf door strooien tot je hele nagel bedekt is. Dit druk je heel voorzichtig een beetje aan, zodat de bolletjes zich vastzetten in de nog natte nagellak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu laat je dit heel goed drogen, en ben je klaar! Zelf heb ik de fout gemaakt er een topcoat overheen aan te brengen; ik had op internet gezien dat dit bij sommige mensen werkte. Bij mij dus niet… Zodra de topcoat de bolletjes raakte, verloren ze hun kleur en werden ze zilver. En toen ik probeerde alles nog een beetje te redden, lieten ze weer los – kortom, een puinhoop.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Goed, dat weten we dan ook weer. Met frisse moed begon ik opnieuw, en nu was ik zo verstandig ver bij de topcoat vandaan te blijven. Gewoon alles goed laten drogen, en klaar! Ik ben benieuwd hoe lang dit zo blijft zitten, of dat ik vandaag een spoor van bolletjes achterlaat…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

……………. vier uur later waren alle bolletjes verdwenen.

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Nail art: Caviar Nails

  1. Sanne zegt:

    Mooie nagels 😀

Geef een reactie

