Bieb-vangst 11 maart

Als ik door de bibliotheek loop, heb ik soms net het gevoel dat ik op jacht ben. Op zoek naar dat ene perfecte boek. Wachtend op die bestseller. En dan die kreet van triomf, als je eindelijk het boek in handen krijgt waar je al zo lang naar zocht. De jacht is geslaagd! Zo was het ook afgelopen maandag. Alleen had ik deze keer ook een lijstje gemaakt, erg handig, want dan weet je precies waar je je prooi kunt vinden. De buit van deze keer:

Image

Het bovenste boek heet “Moeder en dochter” en is een historische familieroman. Af en toe vind ik het leuk zo’n boek te lezen, het is simpel en licht leesvoer. Meestal zit er weinig diepgang in dit genre, maar dat is soms wel fijn.

Dan een boek dat ik erg graag wilde; “Schaduwland”, het derde deel in de Onsterfelijken-reeks van Alyson Noël. Ik ben pas sinds een jaartje bekend met young-adult boeken en het spreekt me erg aan. Hoewel ik de schrijfstijl soms wat simpel vind, en de verhaallijnen wat oppervlakkig, heb ik ontdekt dat dit genre toch behoorlijk verslavend is!

Tenslotte nog een lekker dik boek, waar ik wel nieuwsgierig naar was: “De boekendief” van Markus Zusak. Het gaat over een meisje in de Tweede Wereldoorlog dat van boeken houdt, en het verhaal schijnt door de Dood verteld te worden. Ik ben benieuwd!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Bieb-vangst 11 maart

  1. Ha! Lijstjes met daarop de namen en eventueel auteurs van de boeken die je wilt hebben, is altijd handig! Ik kwam onlangs op het idee om in de boekenwinkel in te loggen op Goodreads. Ik weet niet of jij een “to read” lijstje bijhoudt daar? In elk geval vind ik het erg handig om daar tussen te kijken. Scheelt ook weer papier enzo! =)

    Ik wist trouwens niet dat jij ook de serie “De Onsterfelijken” van Alyson Noel leest! Schaduwland heb je onderhand vast al uitgelezen zeker? Wat vond jij ervan?!

    • Ik heb inderdaad een to read op Goodreads, en ook op de site van de bieb. En ook op papier. En ook in mijn to-read potje…. dus eigenlijk hou ik overal lijstjes bij, haha!
      Ik dacht dat we het een keer over de Onsterfelijken gehad hadden? Nouja, ik lees ze dus ook ja! In mijn ‘boekenboekje’ staat dat ik Schaduwland een 6 heb gegeven. Hmm. Ik vond de verhaallijnen wel spannend, maar de figuren van Damen en Jude niet zo sterk. Hun gedrag was verwarrend en soms onverklaarbaar. Ben jij al in het volgende deel begonnen? Dat wil ik ook binnenkort gaan doen 😀

      • O, het kan dan best zijn dat we het er al eens over gehad hadden! Sjonge, ik moet dingen beter onthouden. =) Over je boekenboekje herinner ik me nog wél een boel! Die houd je echt al een jaar bij of zo, is het niet?! Van mijn voornemen om dat ook te doen, is niets gekomen. Ik vind het ook wel prima zo op Goodreads en af en toe op WordPress iets te verkondigen over mijn bevindingen. =)
        En ja, ik ben al begonnen in het volgende deel! Ben nu op bladzijde 105 van deel vijf, dus alweer twee delen verder vanaf Schaduwland gezien. 😉 Veel drama, hoor! Ik moet zeggen dat ik het spannender vind dan het begin van deel vier, maar ik zit nog altijd te wachten op het moment dat Ever zich radicaal afzet tegen Damen en dat Damen eindelijk eens niet zo’n doetje meer is. En dan niet omdat één of ander Piet hem hypnotiseert. xD Want ik vind het echt ergerlijk dat Ever altijd maar haar schouders ophaalt en dat Damen altijd maar meteen vergeeft. Nooit eens echt knallen tussen die twee. Ik hoop dat het nog gebeurt. Pas dan gun ik het ze, Ever(lasting love)!

Geef een reactie

