Lucky Stars

Image

Eens in de zoveel tijd vind ik een nieuwe hobby. Of misschien is “hobby” een groot woord – laten we het simpelweg een “bezigheid” noemen. Mijn nieuwste bezigheid is het vouwen van lucky stars. Dit zijn kleine sterretjes die je van een strookje papier vouwt. Ik kende ze al langer, maar vandaag zag ik dat mijn tante en nichtje er druk mee bezig waren. Ik heb een paar strookjes papier mee gekregen om mee te oefenen – en dat valt nog niet mee!

Gelukkig is het vouwpapier superschattig en valt het vouwen op zich ook nog wel mee, als je een goede uitleg op internet hebt gevonden. Het probleem is, bij mij tenminste, de laatste stap. Dan moet je met je nagels de kantjes van de ster zodanig induwen, dat hij opbolt en een mooie stervorm krijgt.

Image

Mijn eerste paper star is duidelijk nog geen kunstwerkje. Hij wil gewoon niet opbollen. Nog even en het wordt een vliegende / vallende ster, als ik hem straks door m’n kamer gooi. Maar zo ver zal het niet komen. Ik vind het leuk om iets nieuws te leren. Dit was mijn eerste poging. We gaan gewoon weer verder – en voor je het weet vouw je letterlijk de sterren van de hemel.

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

