How to: Nagellak roosje

Ik ben gek op nail art maken. Een jaar of vijf geleden maakte ik de meest ingewikkelde creaties. Ik kon er echt uren mee bezig zijn. Het nagellakje dat ik vandaag wil laten zien, is gelukkig niet zo tijdrovend. Bovendien hoef je het figuurtje ook niet op elke nagel te tekenen; ik heb er zelf maar eentje op mijn duimnagel gemaakt en dat staat ook al heel leuk.


Hier is ‘ie dan: het roosje! Benieuwd hoe dit gemaakt wordt, of wil je leren hoe je het zelf kunt doen? Lees dan verder!


Wat je nodig hebt:
– Allereerst nagellak in verschillende kleuren. Een basislaag (ik heb de linkse grijs gebruikt) en dan alle kleuren die je nodig denkt te hebben voor je bloemetje.
– Een stukje papier of iets anders waar je nagellak op kunt druppelen (tijdschrift kan ook)
– Cocktailprikkers / tandenstokers. Als het maar een heel klein puntje heeft.


Lak eerst je nagel in een basiskleur en laat die drogen. Nu kun je aan de slag. Kies de basiskleur van je bloem en doe daarvan een druppel op het papier. Doop je stokje hierin en verdeel het in de vorm van de roos op je nagel. Dit laat je drogen. Daarna, zoals je op de derde foto hierboven kunt zien, teken je in andere kleuren wat details. Dit doe je door steeds kleine stipjes te zetten met je stokje, en die een beetje uit te smeren. Ik heb met een witte nagellak de ‘highlights’ aangebracht en met groen de blaadjes.


Als dit ook weer gedroogd is, voeg je tenslotte de laatste details toe. In dit voorbeeld zijn dat de rode streepjes.

Belangrijk: wacht na elke stap tot alles helemaal droog is! Als je bijvoorbeeld de (in dit geval) rode details aanbrengt terwijl de witte nog niet droog zijn, gaat alles door elkaar en kun je opnieuw beginnen.

Klaar; nu heb je een roosje op je nagel(s). Je kunt er nu nog een doorzichtige topcoat overheen doen, dan blijft het langer mooi.

Het lijkt misschien een priegelwerkje, maar dat valt mee. Een foutje meer of minder valt echt niet op van een afstandje.  Zin om het nu zelf een keertje te proberen? Gewoon doen!

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in Creatief en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op How to: Nagellak roosje

  1. Tjeeuu, wat ziet dat eruit als een precies werkje! Ik denk dat je daar wel een vaste hand voor moet hebben, whiehie! Het zou niets voor mij zijn, maar ziet er bewonderenswaardig uit! Trouwens, mooie foto’s ook! =D

Geef een reactie

