Alle begin…

…is moeilijk?

Misschien. Meestal is het gewoon een kwestie van je ogen dichtknijpen en gewoon in het diepe springen. Niet blijven treuzelen op die hoge duikplank – duiken! En daarna natuurlijk wel blijven zwemmen.

Zo voelde ik me een beetje over deze blog. Ik wil al jaren een plekje waar ik alles kwijt kon over mijn hobby’s, over alles, over wat dan ook. Ik deed het alleen nooit. Nu heb ik de sprong toch maar gewaagd. Voor mezelf. Ik wil het toch een keer geprobeerd hebben. En nu trek ik dus mijn aarzelende eerste baantjes in het onbekende diepe van het ‘blog-zwembad’. Of misschien is het meer een beetje watertrappelen en kijken wat de andere bloggers doen, tot ik genoeg moed verzameld heb om ook kopje onder te gaan.

Op mijn “over deze blog”-pagina staat dit stukje:

‘Hoewel deze blog “Kunst&Geschiedenis” heet, kun je er eigenlijk van alles vinden. Behalve artikelen over schilderijen, musea, historische gebeurtenissen en familiegeschiedenis kun je zo maar tegen een stukje over nagellak aan lopen. Of iets over mijn favoriete boeken. Het is dan ook niet mijn bedoeling om deze blog puur “professioneel” over de onderwerpen kunst en geschiedenis te laten gaan. Het zijn weliswaar de hoofdthema’s, maar tussendoor kan er van alles gebeuren. Eens in de zoveel tijd kom ik weer een nieuwe hobby tegen. Wie weet wat het volgende zal zijn? Ik hoop met deze blog een kijkje te geven in mijn grote passies; kunst, geschiedenis, boeken en creatief bezig zijn. En natuurlijk alles wat ik verder nog tegen kom. Je weet maar nooit.’

Daar komt het dus in het kort op neer. Dit is het plan wat door mijn hoofd ging toen ik deze blog dan eindelijk opzette. Ik zit in ieder geval vol ideeën!

Misschien moet ik mezelf dan ook maar even voorstellen in dit allereerste berichtje. Er komt nog een keer een langer stukje over, en natuurlijk leer je me ook al kennen door de blog zelf. Ik ben Daniëlle, 23 jaar.  Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd. Het werk ‘achter de schermen’ in bijvoorbeeld een museum vind ik erg interessant. Ik heb gewerkt bij archieven, een museum en nu werk ik bij de bibliotheek. In mijn vrije tijd zit ik het liefst met mijn neus in de boeken, maar ik hou ook erg van creatief bezig zijn. Ik denk dat dit wel genoeg is voor een eerste kennismaking. Het zou toch ongemakkelijk zijn als ik na de allereerste handdruk al mijn hele levensverhaal zou gaan ophangen.

Ik hoop dat het me lukt om mijn hoofd boven water te houden en dat deze blog iets leuks wordt.

Over DaniëlleSabine

Een boekenwurm die houdt van kunst en geschiedenis en daarover blogt op https://daniellesabine.wordpress.com.
Dit bericht werd geplaatst in &zo. Bookmark de permalink .

3 reacties op Alle begin…

  1. Oee, een stukje beeldspraak gebruikt! Wel, wacht maar Daantje. I’ll swim with ya! =3 Het wordt gezellig hier naar verloop van tijd, je zult zien! =D

    • Thanks, gezellig :D!! Ik ben benieuwd!

      • Haha. =) Gratis compasje hebben dat ook in het water werkt? Kijk eens bij de reacties anderen op hun blogs kijken en klik eens wat mensen aan. Zo kom je altijd wel mensen tegen bij wie je een gemeenschappelijke interesse ontdekt. =D Veel mensen doen dingen posten over boeken, maar ook wel mensen over creatieve dingetjes. Of dat postcrossing gedoe dus bijvoorbeeld van Ellis! =) Als je bij hen een reactie achterlaat, volgen ze jou misschien ook wel. =3

Geef een reactie

